vrijdag 7 december 2012

Bijna feest

Op 6 december was ik jarig.
Omdat het op een werk(donder)dag viel, vier ik mijn verjaardag op 8 december voor familie en vrienden.

En natuurlijk verzorg ik zelf de catering.

Mijn plan was om de pompoentaart en de bietentaart nog een te maken.. tot ik erachter kwam dat ik maar 1 taartvorm heb. Ik besloot mijn pompoen in te zetten voor pompoenbrownie en dan de bietentaart ook te maken. Omdat ik tegelijkertijd Wouter naar zijn voorkeur had gevraagd .. kwam het eropuit dat Wouter koos voor de pompoentaart, terwijl ik met de brownie bezig was.

Gelukkig had ik genoeg pompoenmoes gemaakt afgelopen week, dat ik allebei kon maken.

Eerst heb ik een pompoen-chocolade-brownie gemaakt. Het is een mooie kleine 'cake' geworden.
Daarna heb ik de Zoete pompoentaart gemaakt.
Dit keer met wat meer gelatine, een bodem van speculaas en met koude pompoenmoes.
(de vorige keer had ik terwijl ik de taart maakte, ook vers de pompoenmoes gemaakt)

En.. ik heb een nieuwe koekjesvorm.
Dus naast taart en brownie ook nog koekjes gebakken voor mijn feestje.
happy birthday

Toepasselijk toch!? ;-)
En ik denk dat ik zeker genoeg heb .. de koekjestrommel kan niet dicht.

Morgen op het menu: (onder andere)
- Koffie, thee, cappucino, latte machiatto
- Pompoentaart, Happy-gemberkoekjes, pompoen-chocoladebrownie
- Speculaas, Pepernoten, stukken chocoladeletter
- Een gemengde salade
- (stok)broodjes met kaas, eiersalade, kipsaté en kipfilet
- Olijven, pepitamix, popcorn, tomaatjes,augurken
- M&M's, Smarties, spekkies en gummiebeertjes
- Cola, jus d'orange, bitter lemon, spa rood, appelsap
- Bier, wijn, whisky

Lijkt me wel genoeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten