zondag 23 december 2012

Kerst 2012

Ik heb Kerstvakantie!

Het is altijd even wennen voor mij om vrij te hebben.
Gister dus ook al om 7:00u wakker en opgestaan. Gelukkig stond er nog een grote berg was te vouwen, dus ik hoefde me niet te vervelen terwijl Wouter rustig door sliep.

Vandaag heb ik het al beter aangepakt.
Heerlijk uitgeslapen tot een uur of 10.
Toen boodschappen gaan doen voor een Full English Ontbijt en koekbenodigdheden.

Na een uitgebreid ontbijt (worst, spek, bonen, ei, champignons, gegrilde tomaat en geroosterd brood - koffie/cappucino erbij) rustig aan de koekjes begonnen.

Eerst zanddeeg gemaakt (recept van Drs. Koekenbakker). Terwijl dat in de koelkast lag, chocolate-chip-deeg gemaakt.
Ik heb van de helft smartiesdeeg gemaakt en de andere helft chocorozijnen deeg.
Van beide degen heb ik de helft ingevroren - voor een volgende keer koekjes bakken :-)

chocorozijnen-koekjes (met daaronder smartieskoekjes)
Ik neem de koekjes 2e Kerstdag mee naar Wouter's familie-kerstdag.

Van het zanddeeg heb ik skeletjes gemaakt en die versierd met royal icing.
zanddeegkoekjes

Het was een heerlijke middag.
En ik heb zelfs nog tijd gehad om de keukenkastjes waar ik mijn bakspullen in stal, op te ruimen en opnieuw in te richten.

Nu is het ook tijd voor de koekhouding van 2012 - een lijst maken van alles wat ik heb zodat ik kan zien hoeveel ik aan koekjesbakken uitgeef.
En binnen krijg ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten