zaterdag 26 januari 2013

choco-sinaasappel cupcakes

Het is weer weekend .. weer tijd om iets te gaan bakken.
Ik 'beperk' me vandaag tot 2 recepten.

- Choco-sinaasappelcupcakes (mixdoos) - neem ik morgen mee naar Lopik en Antwerpen
Quiche met vijgen en walnoten - diner

mix voor de cupcakes
Het liefst bak ik dingen 'vers'.
Maak ik zelf deeg, mix, bodem, basis etc.

Maar ik ben ook te verleiden door aanbiedingen .. zo heb ik toch nog een paar dozen met cupcakemix in mijn kast staan. En deze week heb ik de choco-sinaasappelmix eruit gehaald.
Ik heb niet de bijgeleverde vormpjes gebruikt, maar alles in mijn mini-cupcakevormpjes gegoten.

Langleve de lege ketchupfles!
In plaats van moeilijk met 2 lepels de mix in de vormpje krijgen, heb ik een lege knijpfles gevuld met de chocodeeg en het in de vormpjes gespoten.
Werkte heel goed!

Toen de cake'jes voldoende afgekoeld waren, kon ik ze gaan versieren met mijn nieuwe spuitzak (gekregen voor mijn verjaardag uit Oxford)

mini choco-sinaasappelcupcake'jes
Ik had meer mini-cupcake's dan je hier in het bakblik ziet. Maar helaas waren er niet genoeg choco-snippers. Zes overige mini-cupcakejes heb ik bestrooid met extra pure hagelslag.

Ik had nog wat mix over ..en je moet natuurlijk ook proef-exemplaren hebben!
choco-sinaasappel cupcake


Geen opmerkingen:

Een reactie posten