zondag 24 februari 2013

Koken uit de voorraadkast: quinoa

Gister moest ik koken-voor-1 (Wouter was al vroeg op pad)
Ik had geen zin om boodschappen te doen, dus ben mijn voorraadkast en vriezer in gedoken. Zo kwam ik uit op sperziebonen (uit blik) met champignons in kerrie met rijst (uit de vriezer)

Vandaag weer eens in de voorraadkast gedoken en toen kwam ik een pak quinoa tegen.
Weer eens wat anders.
Op internet op zoek gegaan naar een lekker recept en uiteindelijk bij de advies-website van Lassie terecht gekomen.

Korianderquinoa met kip en cashewnoten (voor 4 personen)

Ik heb overal de helft van genomen

1 pak Lassie Quinoa
300 g worteltjes met peultjes
300 g broccoliroosjes
400 gram kipfiletstukjes
1 el gemalen korianderzaad
2 el olie
1 ui, in partjes
100 g gezouten cashewnoten15 g verse koriander, blad geplukt

Bereid de quinoa volgens de aanwijzingen op de zijkant van de verpakking.
Kook de worteltjes, peultjes en broccoliroosjes 4 min. voor. 
Schep de kipfiletstukjes om met gemalen koriander en zout en peper naar smaak en roerbak ze in een wok in de hete olie in ca. 7 min. goudbruin en gaar.  Voeg na 5 min. de uienpartjes toe. 
Schep de gekookte groentes en de cashewnoten erbij en roerbak 2 min. 
Schep het korianderblad door de gekookte quinoa.
Verdeel de korianderquinoa over 4 borden en schep de roerbak van kip en groente erbij.
Extra tip: Maak de kip pittig met 1 tl sambal oelek.
Omdat ik in de supermarkt geen worteltjes met peultjes kon vinden, heb ik een zak gemengde groente genomen - broccoli, wortel en bloemkool. En natuurlijk de kip wat pittiger gemaakt met sambal.

Korianderquinoa met kip en cashewnoten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten