woensdag 28 december 2022

Wortelsalade

 Hij staat al jaren op mijn receptenplankje, standaard op mijn aanrecht: Mijn favoriete wortelsalade, die makkelijk vegan te maken is.

Ik heb hem ooit meegenomen bij de Lidl vandaan. En eindelijk kan hij op mijn blog ;-)

Geraspte wortelsalade met appel, kaneel, noten en fetakaas

Ingrediënten (4 personen)

500 gram wortels

2 appels

1 tl kaneel

1/2 citroen

50 gram pistachenoten

50 gram pecannoten

10 gr peterselie

200 gram (vegan) feta

olijfolie

peper & zout


Bereidingswijze

Rasp de wortels en appels met een grove rasp en doe in een kom. Pers de halve citroen uit, voeg het citroensap en de kaneel toe aan de wortelsalade. Hak de peterselie fijn en de pistache- en pecannoten grof. Verkruimel de fetakaas. Meng de noten en kaas door de salade. Breng op smaak met zout en peper. Garneer met de peterselie en een scheutje olijfolie.

Tip: deze frisse salade is heerlijk met een verse baguette besmeerd met wat houmous.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten