zondag 20 januari 2013

Kookboekkookdag 3

Afgelopen week heb ik een nieuwe kookboek gekregen.

En wat doe je dan op een vrije, luie zondag?
Een kookboekkookdag houden!

Ik heb 3 recepten uit het boek gekozen.
- Paddenstoelensoep met geitenkaastosti's (lunch)
- Gemberkoekjes (snack)
- Couscoussalade met merguezworstjes (diner)

Lekker uitgeslapen, snel ontbeten .. en na snel boodschappen doen kon mijn kookdag beginnen.


Na de lunch met soep en tosti's, na koffie met gemberkoekjes en een snelle fruitsalade (halve banaan, halve appel, halve sinaasappel) ben ik bijna meteen door gegaan met de couscoussalade.

Couscoussalade met merguezworstjes (4 personen)

400 ml water
400 gram couscous
8 merguezworstjes
3 lente-uitjes
3 geroosterde paprika's uit pot
1 eetlepel koriander
1 eetlepel peterselie
1 eetlepel verse muntblaadjes
1 teentje knoflook
150 gram fetakaas
4 eetlepels olijfolie
1 eetlepel citroensap
zout en peper

voor de extra pit een rode peper

Breng het water aan de kook met een snufje zout en een eetlepel olijfolie en strooi de couscous erbij. Laat de couscous 1 minuut wellen en maak het geheel los met een vork.

Meng de couscous met de fijngesneden paprika, lente-ui, kruiden, olijfolie, knoflook, het citroensap en een snufje zout en peper. Laat de couscous een uur staan, zodat de smaken goed tot hun recht komen.

Serveer de couscous in een mooie schaal en verkruimel de feta er overheen.
Voor de extra pit doe ik er ook een rode peper doorheen.
Bak als laatste de merguezworstjes en serveer deze bij de salade.


couscoussalade met merguezworstjes
+ een gevuld paprika'tje (met feta)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten