maandag 19 november 2012

Kokosroom!

Ik weet niet meer waar ik het gevonden of gelezen had, maar iemand schreef dat je van kokosmelk lekkere (slag)room kon maken.

Ik heb dit idee opgeslagen ..en gister uitgeprobeerd.

Ik kon het precieze recept niet meer vinden op internet, maar wel ervaringen van mensen die het ook geprobeerd hadden.
De kokosmelk-in-blik eerst goed koud laten worden in de koelkast.
Daarna het dikke gedeelte uit het blik geschept en het 'water' in blik gelaten.

De dikke room heb ik opgeklopt, met een klein beetje poedersuiker.
kokos(slag)room

Vond het nog niet heel bijzonder, dus het volgende 'vage idee' uitgevoerd:
Choco-mousse er van maken!

Een gelijke hoeveelheid pure chocola (als room) gesmolten en dat door de kokosroom geroerd, met wat extra vlokjes kokos. Verder geen toevoegingen .. behalve koelkastkou.

LEKKER!

chocococosmousse

Op zaterdagavond had ik Edo Berger al lekker gemaakt met mijn ideeën en hem beloofd dat ik het nog zou laten proeven.

Dus met dit pakketje ben ik zondagavond nog even langs de deur gegaan..
kokosroom, snorrenkoekjes, chocococosmousse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten